СУПЕРФАЏ – Џуди Блум

7 нов

1

Знам да ће се нашој наставници слошити, али морам признати, онако најискреније, да нисам велики љубитељ читања и књига. Не треба онда да вас чуди што ми је било мало досадно када сам почела да читам ову књигу. На почетку ми се није свидела. Није ми била занимљива, иако су ми наслови поглавља звучали јако занимљиво.

И шта се десило?

Књига ми се на крају јако свидела. Допала ми се Фаџова личност, а посебно изражена његова радозналост. Како је читање одмицало, смешни догађаји у роману су све више обузимали моју пажњу. И тако да знате: не допада ми се што увод није много занимљив, али ми се и те како допало што је прича постајала све боља и боља.

Наслови поглавља звуче занимљиво и јако смешно. Ови наслови су прави кривци што сам се одлучила баш за ову књигу. Не знам да ли ћете делити моје мишљење, али ћу вам ја ипак написати наслове:

  • Питере, погоди шта има ново?
  • Буци-буци-буц
  • Још једна добра вест
  • Откачен
  • Мале су најслађе
  • Фарли Дрексел среће Пацолику
  • Веома отмена птица
  • Природно обогаћен
  • Суперфаџ
  • Деда који?
  • Катастрофе
  • Тутси је проговорила

Џуди Блум је провела детињство у Елизабету, у Њу Џерзију, смишљајући приче. За своја многобројна дела добила је многе познате награде. Сада живи на острвима дуж Источне обале са својим мужем Џорџом Купером. Имају троје одрасле деце и једно унуче.

2

Било ми је занимљиво шта је сама ауторка рекла о овом роману:

Нисам намеравала да напишем још једну књигу о Питеру и Фаџу, али моји читаоци су то стално тражили. Рекла са им да ћу, ако икада будем имала добру идеју, то и урадити. Једног дана, док сам се туширала, сва мокра и насапуњана, синула ми је идеја о „Суперфаџу“. Волела бих да сваки пут кад ми затреба нека добра идеја могу само да станем под туш“.

Питер је био изненађен када су му родитељи рекли да ће добити сестру, јер га је његов брат Фарли, познатији као Фаџ, већ довољно нервирао. Само му је још сестра фалила! И био је због те ‘радосне’ вести јако љут. Тиме као да му живот није био довољно уништен… Сазнаје да ће се одселити у Њу Џерзи. А тамо… Следе бројне авантуре, али и нова школа и нови другови. А Фаџ, који је пошао у предшколско, само је правио неке проблеме и био је премештен у нову групу. Недуго после пресељења родила се Тамара ( 🙂 ) Роксана. Од милоште су је звали Тутси. И да не поверује човек, Питер је баш тај догађај пропустио. Баш тада је био у музеју са школом. И даље се прича наставља бројним авантурама.

У њихову породицу ће доћи један отмен индијски чворак…

Изненадила их је бака посетом…

Сви ће писати Деда Мразу…

Ређају се тако многе очекивано-неочекиване авантуре и доживљаји 🙂

Немате идеју која је прва Тутсина реч. А нећете никада погодити како је ова цурица проходала.

Нема везе. Сазнаћете ако прочитате овај урнебесни роман 🙂 🙂 🙂

Ликови су поприлично занимљиви. Подразумева се да је сваки од њих посебан на свој начин. Фаџ ми је ипак омиљени лик, мада су ми и остали јако драги. Међу главним ликовима су Питер, Фаџ и Тутси.

Питер:

Лош је ученик, али одличан старији брат. Много се брзо љути, али га је бес подједнако брзо напуштао. Свидело ми се што су људи око њега имали обичај да га помазе по глави и разбаруше му косу. Стално сам се смејала када бих читала како му је мапа света увек падала на кревет. Погађате у којој прилици. Па кад год би у бесу залупио вратима 🙂

Фаџ:

Као што сам већ рекла, мој омиљени лик. Радознао је и зато стално поставља питања. Наравно, то није чудно, али је чудно што су његова питања најчешће јако, јако смешна. Блесав је на свој начин. Воли да се прави глуп. Уствари, он је мени омиљен баш због тих особина, али и смеха који ми је са собом донео.

Тамара (Тутси):

Свиђа ми се то што имамо исто име 🙂 Интересантни су ми били њени први кораци, али и падови. Претпостављам да је слична другој деци: када је сама, само устане, али… Када је неко гледа – намерно почне да плаче. И била ми је јако смешна њена прва реч.

Надам се да вам се свидела моја препорука и да сам вас убедила да прочитате ову књигу пуно хумора. Не дозволите да вас увод превари. Па кад мене није, надам се да неће ни вас. Књига је ипак јако занимљива и смешна.

Чисто да знате, ова књига је из серијала о Фаџу.

3

Упечатљиво је име серијала:

„Фаџиманија“ 🙂

Ако вам се допадне ова књига, потражите и остале.

Ја знам да ћу их сигурно пронаћи 🙂 🙂 🙂

Тамара Петровић 5/2
(шк. 2014/2015.)

Оставите одговор

