ВЕШТИЦЕ – Роалд Дал

7 мар

Татјана

(шк. 2013/2014.)

Као што сам и обећала, ево једног научно-фантастичног дела!

Вештице  1

Ово сам дело прочитала пре пар месеци, али ми је остало у сећању, па сам одлучила да вам га препоручим. Ово је један диван подсетник на дело Роалда Дала. Мислим да вам се досад, преко мојих препорука, овај аутор већ довољно допао да бисте и ви уживали у његовим књигама. Већ знате да сам све његове романе прочитала. Могу и да вас обрадујем: све сам његове књиге пронашла у нашој библиотеци 🙂

Опет бих вам рекла да ми је он један од омиљених писаца и драго ми је што ћу се, док вас упознајем са овим делом, подсетити и ја садржаја ове дивне књиге.

Мислим да би требало да знате још нешто 🙂

Када сам вам спомињала научну фантастику, нисам мислила на ово дело. Препоручићу вам један диван роман, али када дође тренутак за то. Засад, нека то остане изненађење 🙂

Да вам сада кажем нешто о овом делу.

Дело само по себи има веома занимљив назив, па је то савршени увод у његов садржај. У овом делу нас Роалд Дал упознаје са тотално другачијом врстом вештица од оних који смо упознали у бајкама и причама. У делу ће Дечак, главни јунак овог романа, заједно са својом баком ући у битку против вештица. Дечаку ће се десити нешто веома необично, што се и могло очекивати од Роалда Дала.

Вештице 2

Роалд Дал рођен је у Ландафу, у Велсу, 1916. године. Завршио је ландафску католичку школу Свети Петар у Рептону. Био је представник компаније Шел-оил у источној Африци, борбени пилот РАФ-а у Другом светском рату, ваздухопловни аташе и писац, што је за нас и најважније. Преминуо је 1990. године, у својој седамдесет и четвртој години. Имао је и мото који га је водио кроз живот:

,,Моја свећа гори са оба краја,

неће моћи целе ноћи да траје,

али,  противници и пријатељи моји,

она тако дивно светло даје”.

Знам да је један од мојих омиљених писаца, Роалд Дал, писац који је умро пре двадесет и четири године, али његова дела још живе.

Да бих вам што више приближила сам роман, укратко ћу вам описати радњу романа, као и ликове. Као и увек, покушаћу да вас оставим у што већој неизвесности, па ћете морати да прочитате дело и сазнате шта се тачно догодило!

А пре тога, нешто ћу вам рећи о вештицама из овог романа. Све оне су ћелаве, имају канџе и немају ножне прсте. Имају плаву пљувачку, коју користе уместо мастила 🙂 Препознају се и по ширим ноздрвама, као и по очима које непрестано мењају боју. Све одреда мрзе децу, а другачије  вештице од њих, вештице широм света, покушавају да их се реше. На челу ових злих вештица је Врховна Првовештица.

Необично, допадљиво, али и веома маштовито, ово дело заиста представља Роалда Дала у правом светлу 🙂

Вештице 3

Морала сам то да вам кажем па да се вратим радњи:

Дечакови родитељи су одавно умрли и он сада живи са баком у Норвешкој;

Његова бака му стално прича о вештицама;

Због очевог тестамента, бака и Дечак морају да оду у Енглеску како би се он школовао;

Тамо се први пут срео са вештицом, док је градио кућицу на дрвету;

Дечак и бака планирају да оду у Норвешку за летњи распуст, али бака добија упалу плућа;

Бакина болест је разлог што Дечак и бака одлазе у хотел ,,Магнифисент“, који се налази у Енглеској;

Вештице 4

Дечак је видео велику празну салу у хотелу и тамо је хтео да се поигра са својим мишевима;

Само, Дечак није знао да се баш у том хотелу, баш у тој сали, баш ове године одржава годишњи скуп вештица! Сакрио се, али се јако уплашио. Вештице су могле намирисати децу. Међутим, ако се деца не купају, њихов мирис све више слаби 🙂 На Дечакову срећу, није се купао целе недеље;

Вештице су се на скупу прво изуле, а затим скинуле своје перике, јер су им изазивале ужасан свраб;

Вештице 5

Дечак је чуо о чему разговарају о формули ,,Мишоствор 86 са одложеним дејством”. Планирају да свака од њих отвори по једну посластичарницу. Тако ће слаткишима и божанственим колачима намамити децу, а када буду појела те слаткише… После неког времена постаће – мишеви!

Вештице 6

Е, сада, следи најзанимљивији део. Одаћу вам само пар ствари 🙂

Вештице ће Дечака и његовог друга, Бруна Џенкинса, претворити у мишеве. Видите да је избегавање купања ипак лоша идеја 🙂 Али се Дечак и бака неће тако лако предати! Иако ће целога живота остати миш, Дечак ће победити зле вештице.

Препустићу вама да сами сазнате како их је победио и са каквим се тешкоћама хватао укоштац.

Пошто су ове вештице мали део таквих на целом свету, дечак и бака одлазе у Норвешку, јер планирају да се боре против осталих вештица!

Као што сте и сами приметили, у роману нема много ликова. Главни ликови су Дечак и његова бака.

После њих вреди поменути Бруна Џенкинса, Врховну Првовештицу, као и остале вештице. Знам да ћете се лако у мислима повезати са Дечаком, као што се и мени десило. Верујем да сте и сами приметили да дечак у овом роману нема име. Мени се то лично допада, јер мислим да он представља сву децу света која су храбра и суочавају се са својим страховима.

Вештице 7

Уместо неколико речи за крај, нешто бих вам показала. Већ сам вам препоручила неколико романа Роалда Дала. Међутим, сазнала сам да постоје још неки његовим романи.

Нажалост, нисам те среће да их прочитам (и да вам их препоручим).

Вештице 8

У нашој библиотеци их нема. Можда ће их бити…

Можда ће неко прочитати ову препоруку, па…

Можда…

Ја могу само да се надам да ће то бити ускоро 🙂

Мислим да сте већ приметили да је многе Далове књиге илустровао исти илустратор. Треба да знате да је његово име Квентин Блејк. Својим сликама је унео живот у беле странице књига и оживео неке од најбољих ликова Роалда Дала са којима сам се срела.

Приметили сте да сам једну књигу издвојила. Готово сам сигурна да је то једна од најлепших књига у којој сам уживала. Реч је о књизи ,,Ризница Роалда Дала”.

Вештице 9

Имала сам прилику да је прелистам у једној књижари, а успела сам чак да је позајмим из библиотеке.

Много бих волела да је имам...

У њој су сабрана сва дела Роалда Дала, чак се налазе у њој и нека писма. Чини ми се да се у њој помињу сва његова дела за децу. Поред одломака из романа, у њој се налазе и писма, приповетке, песме, али и делови ауторове биографије. Морам рећи да је то највећа, најлепша, али и најскупља књига коју сам икада видела 😦 Сама књига  је заиста тешка. Једва сам је кући донела 🙂 ,али верујте мивредело је!

Надам се да вам се моја препорука допала и да ће утицати на вас да прочитате нека од Далових бројних дела. Много сам размишљала о њему, јер је толико утицао на мене. Знам да ће вам се допасти овај аутор и да ћете га, попут мене, искрено заволети.

До следеће препоруке,

изненађења, пуног фантастике 🙂

Ваша Татјана

(шк. 2013/2014.)

Оставите одговор

