ХАЈДУК ИЗ БЕОГРАДА – Градимир Стојковић

4 јул

Градимир Стојковић

Градимир Стојковић је рођен 3. марта 1947. године у банатском селу Мраморак, крај Ковина. Живео је у Вршцу и Панчеву. Сада живи у Београду. Радио је као наставник и медијатекар у основној школи. Запослен је у Библиотеци града Београда. Најчитанији је дечји писац у последњих15 година на просторима бивше Југославије. Све су му књиге доживеле више издања. Његове песме и приче превођене су на енглески, француски, италијански, немачки, руски, словачки, бугарски, румунски, мађарски, македонски и словеначки језик. Написао је пуно романа:

  • Рат Новаков и мир,
  • Хајдук у Београду (серијал од 9 романа),
  • Све моје глупости,
  • Желим,
  • Буба,
  • Први,
  • Копао сам дубок зденац,
  • Сан,
  • Маја у облацима,
  • Радуј се, младићу.

Написао је и збирке приповедака:

  • Оно време,
  • Саставни део живота.

 Хајдук из Београда

После завршетка школске године Глигоријеви мама и тата су одлучили да га воде у своје родно село на распуст. Глигорије у почетку није желео да иде, али су га мама Вера и тата Кузман наговорили. Када су отишли, већ је првог дана упознао нове другаре. Највише се дружио са Хималајом. Играо се са баком сваки дан. Бака је засмејавала Хималају и њега. Упознао је и Владу Индијанца. Он је са Владом Индијанцем и Хималајом пролазио кроз разне авантуре. Хималаја га је упознао са Аном у коју се и заљубио. Видео је да у селу нису деца као и у граду. У селу је први пут јео лубенице са Хималајом и свидео му се укус. Како се распуст ближио крају, Глигорије је све био тужнији, јер му се допао живот на селу. По завршетку распуста Глигорије се вратио у град, али је обећао мами и тати да ће и следеће године ићи у село на распуст.

Хајдук из Београда

Књижевни род: епика/епска поезија

Књижевна врста: дечји роман

Место радње: село у Србији и Београд

Време радње: 20. век

Тема овог романа је Глигоријев страх да неће лепо провести распуст на селу.

Идеја овог романа је пишчева жеља да покаже да и распуст на селу може бити леп.

Поруке романа:

  • Прво се треба уверити, па онда причати.
  • Испеци па реци.
  • Говор сваког краја је занимљив на свој начин и не треба исмевати оне који говоре другачије од нас.
  • Начин живота на селу се разликује од начина живота у граду, али то не значи да становници једног и другог треба да се ругају једни другима.
  • На селу је живот мирнији, па је човек здравији, за разлику од оних који живе у граду, где је животни темпо бржи.

Главни лик: Глигорије Пецикоза
Споредни ликови: тата Кузман, мама Вера, Хималаја, Гото, Влада Индијанац, Ивана, Крсто, капетан Видак, поп Влајко, баба, Достана, Ана.
Препорука за читање:
Мени се допала ова књига зато што се помињу деца, а главну улогу има дечак. Ја сам одабрао ту књигу зато што ме је привукао наслов. Књига се може наћи у библиотеци, али ја сам је позајмио од друга. Издвојио бих део када су јели лубенице и када је главни јунак упознао Хималају. Научио сам да не треба прерано говорити док нешто не видиш и не увериш се сам у то. Закључио сам да многи људи греше што некултурне људе зову сељацима. Сељаци, људи који живе на селу, културни су и нема никакве везе што живе на селу. Ова књига ми се допала и зато што је тема везана за распуст. Препоручујем књигу и малим и великим читаоцима. Мислим да се ова књига свима може свидети, а многи ће се и пронаћи у књизи. Ништа не бих мењао што се тиче садржаја. Свиђа ми се све баш тако како је Градимир Стојковић написао. Посаветовао бих главног јунака Глигорија да не говори ништа пре него што се сам увери у нешто, али верујем да ће у будућности то и сам закључити.

Зарија VI1
(шк. 2012/2013.)

Једно реаговање to “ХАЈДУК ИЗ БЕОГРАДА – Градимир Стојковић”

  1. Андрија Милошевић 30. децембра 2016. у 09:17 #

    Потпуно се слажем са овим за село!Не живим на селу,али бих волео да сам из неког села јер ми се једноставно свиђа таква атмосфера и природа.Такође,то да се за некултурног каже ,,сељак,, је уведено са комунизмом како би се људи досељавали у градове,јер би им било корисније.Обичан сељак је у великом броју случајева много културнији и бољи човек но сам грађанин.Ти што то говоре немају никаквог основног образовања и углавном ису интелигентни!

Оставите одговор

