КАПЕТАН КУК – Ребека Левен

30 јун

Вук 6/3

(шк. 2012/2013.)

________________________________________________________________________________________

Препоручио бих вам једну од најзанимљивијих књига коју сам прочитао.

Капетан Кук, Ребека Лебен

Ако не волите књиге, онда је ово права књига која ће вас увести у чаробни свет књига. Већ вам је јасно по самом наслову да ћете се упознати са једном од најчувенијих историјских личности – капетаном Џејмсом Куком.

Џејмс Кук

Приказан је веома занимљиво. Понекад сам имао утисак као да сам га лично упознао. Као да ми је сам испричао причу о свом животу. Можда књига није баш у складу са нашим годинама, али је ипак препоручујем свим својим другарима и вршњацима. После ове књиге, Џејмс Кук ће и за вас постати стваран. Пропутоваћете са њим, дружићете се, научити пуно тога, а после тога ћете осетити да сте корисно провели сат или два. У књизи се налази пуно слика које ће вас на занимљив начин провести кроз садржај. Упознаћу вас сада са садржајем. Књига има само осам поглавља. Није нешто посебно велика (свега 65 страна), али је богата догађајима и занимљивостима. И сликама. То су већ три велика разлога за читање. После крените сами у авантуру са овим познатим морнаром и истраживачем.

Овај приказ слајдова захтева јаваскрипт.

О чему се говори у књизи? О његовом животу. Прича о њему почиње давне 1728. године у Мортону. Мортон је град на северу Енглеске. У свом родном граду је млади Џејмс Кук сањао о морепловству, великим истраживањима и пустоловинама. Успео је да оствари делимично свој сан чим је постао пунолетан. Добио је посао малог на броду који је превозио угаљ из Витбија за Лондон. Остали морнари су се жалили на тај посао. Џејмс се није жалио, јер је овим послом био ближи остварењу своје животне жеље. После шест година унапредили су га у бродског официра. Постао је веома вешт у вожњи „Мачке”. Реч је о малом броду плитког газа коме је основна намена превожење угља. Жељан авантуре, напушта посао и одлази у војну морнарицу. Убрзо је почео рат између Велике Британије и Француске. Ове две јаке државе бориле су се за Квебек. На путовању до Квебека многи су морнари умрли од скорбута. Британци су победили. Џејмс је после тога унапређен у капетана и постао је картограф. Вратио се у родну земљу. Убрзо је добио нови задатак. Генерал му је заповедио да измери положај Венере и да пронађе јужни континент. Тако почињу његова занимљива путовања кроз разне крајеве света. Нажалост, његов брод се насукао на један корални гребен и зато се Џејмс Кук са својом посадом враћа у домовину. Годину дана је био на копну, али се његова жеља за путовањем није смањила. Чак је била и јача, ако је то уопште било могуће. Одлучио је да пронађе пролаз кроз Северну Америку. Лоше време му квари планове и он одлази на Хаваје. Нажалост, са Хаваја се никад није вратио. Убили су га.

Џејмс Кук

При крају књиге ћете се упознати са биографијом овог познатог морепловца. Задивиће вас, као и мене, његов животни пут.

МОЈ ИСТРАЖИВАЧКИ РАД

1728. – Рођен сам у Мортону на северу Енглеске.

1746. – Добијам први посао као морнар, на лађи која превози угаљ између Витбија и Лондона.

1755. – Ближи се рат с Француском и ја добровољно ступам у Ратну морнарицу.

1759. – Моје мапе реке Сент Лоренс помажу Британцима да стигну до Квебека и заузму га.

1768. – Моја прва велика пустоловина почиње када одлазим на Тихи океан на Подухвату, да забележим транзит Венере.

1770. – Наш брод удара у корални гребен. Срећом, виспрени подофицир Монкхаус налази решење.

1771. – Унапређен сам. Од сада ћу бити познат као капетан Кук.

1772. – Полазим на своје друго путовање. Овог пута ми је дозвољено да поведем два брода, Одлучност и Пустоловину.

1773. – Окружени смо огромним леденим бреговима. Једрим кроз њих и стижем јужније него ико пре мене.

1775. – Враћам се кући, где ме чека унапређење и посао у Гриничу.

1776. – Полазим на своје треће путовање. Овог пута тражим Северозападни пролаз.

1778. – Накратко посећујем Хаваје, пре него што се приближавам Северном полу највише што је могуће. Нема знака да Северозападни пролаз постоји.

1779. – Враћам се на Хаваје, где неки домороци мисле да сам бог. Али када сам присиљен да се вратим по трећи пут, они су много мање срдачни.

Дана 14. фебруара 1779. Џејмса Кука су убили гневни Хавајци.

Гроб Џејсма Кука

Још док је био жив овај велики човек, људи су волели да читају о његовим пустоловинама. То се није променило ни до дана данашњег. И дан-данас се користе његове мапе, а готово да нема морнара и истраживача, чак и авантуриста, који не знају за његове авантуре и дела. У књигама и енциклопедијама се увек пише о њему, а пуно је и страница на интернету које су му посвећене. Ја сам издвојио следеће:

Вук 6/3

(шк. 2012/2013.)

Оставите одговор

