ПРИНЦЕЗА ИЗ ПАРИЗА – Лиз Елвес

26 мај

Драга моја другарице,

одмах бих ти на почетку рекла да сам баш имала срећу. Сигурно те сада копка да сазнаш о чему се ради. Имала сам среће што се у мојим рукама нашла једна веома занимљива књига, и то баш у тренутку када сам помислила да ме нико не разуме. Мислила сам да су моји проблеми нерешиви. Међутим, схватила сам да нисам усамљена у њима. Проблеми који мене муче нису ништа ново. Увек ће бити некога ко ће патити због истих ствари као и ја. Бар у књигама… Вероватно и тебе мучи све оно што мучи наше вршњаке широм света. Зато треба да знаш да ћеш много пропустити ако не прочиташ ову књигу.

читање

Зашто?

Зато што је ова књига пуна ишчекивања, савета, нових сазнања за које до сада нисмо знали,занимљивих догађаја и много забаве. Не желим да ти откријем све детаље књиге, али ћу се потрудити да ти заголицам машту🙂

Принцеза из Париза, Лиз Елвес

Три најбоље другарице, Кери, Рени и Клои, нестрпљиво ишчекују своје вршњакиње из Француске. Знају да Парижанке много тога знају о моди. Па зар Француска није позната по томе?!

француска мода

Једва чекају да сазнају тајанствене ствари које ће их учинити још лепшим. Знају оне да је облачење и те како важно, али им увек недостају неке ситнице. Копка их какве ће оне бити у очима тих Францускиња. Да ли ће проћи на тесту моде?! У жељи да што боље угосте своје гошће из Париза, али ида им што више наликују, неуморно су читале о Паризу, училе француски језик и упознавале се са обичајима који владају у Француској.

Париз и мода

Керина гошћа је Мари-Камил. Права принцеза! Кери је одушевљена њоме и њеним облачењем, али врло брзо схвата да се није баш усрећила. Лоше се осећа због ње, упркос томе што се труди да се те њене недоумице не виде. Задивљена је гошћиним скупоценим кремама, фирмираном одећом и бројним пакетима који јој стално стижу, али види да изглед њене гошће не прате њени поступци. Кери зна да је најважније пријатељство и не зна шта да ради. Често се налази у ситуацијама кад нема појма како би одреаговала.

Како је реаговала?

Какве су друге Францускиње?

Како су са својим гошћама прошле Рени и Клои?

Све ћеш то сазнати ако прочиташ ову књигу. Никад се не зна, можда ћемо и ми имати гошће из друге државе, или бар из другог града.

Ову књигу чини још занимљивијом то што се на крају сваког поглавља налазе савети у вези са модом, који ће и теби, верујем, бити корисни.

На мене су посебан утисак оставили следећи савети:

Избројте до пет или још боље, сачекајте да прође пет минута пре него што почнете да вичете на некога или кажете нешто када сте љути. Ако вам то пође за руком, биће то вештина коју сте савладали и никада због тога нећете зажалити.

♥   ♥   ♥

Урадите нешто лепо за некога. Од тога вам ноге неће бити дуже, трепавице неће бити увијеније, али ће вас то увек учинити лепшом. Сваки пут.

На крају књиге налази се писмо Керине гошће. Више пута сам га читала и сваки пут сам била под све већим утиском. Помогло ми је да схватим да постоје и важнија питања у нашем узрасту од гардеробе или места у коме живимо. Прочитаћеш и ти писмо Мари-Камил, али бих ипак да издвојим део:

Ја схватити да ако не живиш у великом граду или близу неког узбудљивог места, ипак може бити забавно и можеш бити срећан и у маленом досадном месту.

Згодно је што се на дну страница на којима се налазе неке непознате речи налази тумачење тих речи. Иначе, књига има тачно 173 стране. Колико год ти овај број звучао страшно и мислиш да нећеш успети да је прочиташ, веруј да грешиш.Ова забавна књига има много дијалога који ће те насмејати и натерати на размишљање, а ако те уз то занимају мода и дизајнирање, знај, ово је права књига за тебе.

хаљине

Лиз ЕлвесЗа ово дивно дело које заслужује све похвале заслужна је књижевница Лиза Елвес. Она живи у северном делу Лондона са мужем, четворо деце и кућним љубимцима, двогодишњим златним рибицама. Радила је у аукцијској кући Сотби и у Краљевској академији уметности. Била је и наставница у основној школи. Често описује доживљаје своје породице. Пише у неуредном кутку велике собе, куцајући на прастаром компјутеру. Живи у старој кући са великом собом у којој пише књиге на које је поносна. Док ради, поред ње се увек налази велики бокал чаја. Њене књиге су намењене свима онима које занимају тинејџерски проблеми и догађаји. Пре свега су намењене онима који имају те проблеме.

Треба да знаш и да је ова књига други део комплета Сестре по стилу.

Сестре по стилу

Остали делови су код нас преведени под именима:

1. Први пријатељи”;

3. Зелене богиње”;

4. Калифорнијска љубав”.

Ајфелова кула

Док сам читала књигу, нисам размишљала ни о чему другом. Време ми је тако брзо пролазило. Једноставно сам се уживела у књигу. Спријатељила сам се са Кери, Рени и Клои. Њихови пријатељи су били моји. Заборавила сам на своје проблеме јер су ме мучили њихови проблеми. Силно сам желела да сазнам шта ће се десити већ на следећој страни, у следећем поглављу. Што се крај књиге више ближио, била сам све нестрпљивија да сазнам шта је било на крају. Када сам стигла до краја књиге, била сам јако тужна, али и срећна пошто сам сазнала шта се догодило. Теби препуштам да сазнаш да ли су се Кери и Мари-Камил помириле, због чега су се уопште посвађале и још много тога. Остављен ти је простор за размишљање. Волела бих да уживаш у овој књизи као што сам ја!

Твоја Aнастасија 6/3

(шк. 2012/2013.)

Оставите одговор

