КЊИГА ТРИ ЗНАЊА – Лојд Александер

18 мај

Овог пута сам имала прилику да прочитам прави узбудљиви роман пун авантура. После романа Хенрика Сјенкјевича Кроз пустињу и прашуму, мислила сам да ћу тешко наћи неки роман који ће моћи да га надмаши. Сећате се да је тај роман био веома узбудљив, прави авантуристички. Већина нас га је прочитала и сви знамо како нас је оставио без даха.

А онда сам прочитала овај роман. Подједнако су добри, па ми је веома драго што сам пронашла роман раван роману Хенрика Сјенкјевича.

Ово је први од пет Придејнских летописа, па уживајте! 🙂

Већ знате да је аутор ових летописа Лојд Александер.

Књига три знања

Главни јунак ових књига је Таран. Он је одувек био само обичан свињар помоћник. Водио је сасвим обичан живот, а у Придејну се никада ништа није дешавало узбудљиво. Онда се све променило…

Књига три знања

Једног јутра је видовита свиња Хен Вен побегла. Таран је пошао у потрагу за њом. Сасвим неочекивано умешао се у борбу између добра и зла. На том путу пуном опасности упознао је пар особа које му помажу у борби. Може се рећи да се овде формира Таранова дружина са којом се заинтересовани могу дружити у неколико наставака ових летописа.

У овом роману Таран и његова дружина упадају у пар великих невоља како би победили Рогатог краља, слугу Арауна, краља зла.

Да ли ће успети да га победе?

Ко ће победити у овој борби добра и зла?

Пошто се први пут срећете са Тараном и његовом дружином, рекла бих вам пар речи о њима.

Таран нема родитеље. Живи и ради као свињар помоћник код Далбена, у Кер Далбену, у Придејну. У борби између добра и зла показује да је веома храбар. Упознаје многе добре људе који му помажу у борби и дају му корисне савете.

Кал такође ради код старог Далбена. Испоставља се да је и он добар ратник. Несебично учи Тарана како да се бори.

Ајлонви је веома храбра за једну принцезу. Дошла је у посету код своје тетке Ахрен. Њена тетка је веома зла. Теткина злоба не спречава Ајлонви да буде са њом како би научила неке ствари од ње. Иначе, Ајлонви је и упознала Тарана у тамници замка њене тетке. Наравно, помогла му је да се ослободи.

Ајлонви

Гвидион је веома добар и познат ратник. Таран није могао да верује да је он Гвидион, јер уопште није личио на јунака, бар по одећи. Носио је поцепану одећу. Гвидион је Тарану помогао више пута и показао му је да није важно како неко изгледа већ какав је неко изнутра.

Герги је неко налик неком длакавом, чудном створу. У сваком случају није човек. Када је упознао Тарана, посвађали су се. Умало се нису потукли. Касније су постали веома добри пријатељи. Гергија красе племените особине, али је најзанимљивији, бар мени, по помало чудним речима као што је реч ударавање.

Герги

Доли од Честитог народа је на почетку непријатељ, али се дружина на крају дивно слаже са њим. Доли уме да буде право гунђало. Иако је ниског раста јер је патуљак, има велико срце. То своје велико срце не показује често.

Флеудур Флам је путујући свирач са чаробном харфом. Спријатељио се са Тараном када је Ајлонви случајно ослободила њега уместо Гвидиона. Био им је захвалан и употпунио је Таранову дружину својом храброшћу и добротом.

Флеудур

Док сам читала овај роман, морам признати, била сам веома узбуђена. Стално сам се питала шта ће се следеће десити. У роману постоје веома стресни моменти. Неки од њих су чинили прави, одличан заплет. Занимљива је сцена када Гвидион упознаје Тарана са Гергијем. Уплашила сам се када су Гвидиона и Тарана ухватили Ахренини војници, а није ми било свеједно ни кад су Таран и Ајлонви лутали подземним ходницима замка. Интересантно је описан део када Таран затиче Флеудура уместо Гвидиона. Даљим читањем дошла сам до дела када се Ахренин замак срушио. Овај део је одлично осмишљен, а не заостаје ни део када Таран спасава бебу гвитејнта, Араунових слуга, који личе на птице. Наравно, најузбудљивији је део где је приказан сукоб са Рогатим краљем.

Кад боље размислим, у књизи има још много добрих делова и авантура које никога не остављају равнодушним. У сваком случају, када прочитате роман, видећете и сами о каквим је догађајима реч, па сами издвојите делове који су на вас оставили најјачи утисак.

Мени се овај роман много свидео. Зато сам и пожелела да вам га препоручим. Поготово га препоручујем авантуристима међу вама.

Успела сам да прећутим много тога. Посебно сам срећна што сам успела да вам не кажем шта ће се десити на крају. Надам се да ћете прочитати роман, па ћете сазнати све што вас занима.

Једва чекам да прочитам следећи део. А ви?

Спремите се за следећи део!

🙂

Татјана 6/3

(шк. 2012/2013.)

Оставите одговор

