САМО НЕ ЈА – Ненси Крулик

9 мај

Замислите шта ми се десило једном приликом у школи. Од обичне ученице изненада постадох врло необична. А све због звезде падалице. Знала сам да морам замислити жељу. Куд ми паде на памет да постанем неко други. Као да ми је нешто фалило што сам ја – ја! Никад нисам баш веровала да се такве и сличне жеље могу остварити. Е, ту је била грешка. И те како се могу остварити жеље ако их пожелимо довољно јако. А ја сам моју изгледа пожелела јаче него што сам мислила да могу. Киша и тмурно време су ми помогли да једног јутра закасним у школу. Знајући колико нам је строга учитељица, пало ми је на памет да не уђем у учионицу. Знала сам да би ме мама убила, али је страх од учитељице тог момента био 3јачи. Тешило ме је што сам знала да моја мама има моћ да разуме моје поступке, али сам за сваки случај вирила кроз прозор. Пратила сам шта је учитељица причала, а то је ваљда довољно добро објашњење. Можда се моја мама неће сетити да сам више пратила шта се дешава у учионици него што сам слушала учитељицу.  Једног момента ми је пажњу привукао наш љубимац, мали хрчак у кавезу. Толико се нервозно вртео да је и учитељица видела да се нешто чудно дешава са њим. За сваки случај му је дала шаргарепу, али је брзо престала да обраћа пажњу на њега. Имала је важнија посла. Док сам све то гледала, нешто ми у памет дође она моја жеља. Чудило ме је како ми је уопште пало на памет да будем неко други кад ја себе волим баш такву каква јесам. У ствари, и нисам се много чудила. Нисам више могла да поднесем малтретирања неких мојих вршњака.

1

Само је тренутак био довољан да се нађем у кавезу и да постанем наш хрчак Муњослав. Нисам знала шта се догодило и осетила сам како ме обузима паника. Одувек сам знала да имам бујну машту, али је ово превазишло све што сам досад радила. Погледала сам своје мајушне прсте. Нисам могла да верујем да имам густо, дебело крзно и то браон, а ту боју баш не волим. Покушавала сам да замислим нову жељу, покушавала сам да отварам и затварам очи. Свашта сам покушавала, али узалуд. Била сам хрчак и нисам знала како да то променим. Није било шансе да изађем из кавеза. На крају сам се сетила да искористим све што је било у кавезу и да направим постоље на које ћу се попети и изаћи из кавеза. Некако сам сложила све дрвене цевчице разних боја једну на другу. На сву срећу, било их је таман толико да изађем. Потрчала сам колико ме носе моје нове ножице. Хитро! Најхитрије! Окретала сам се и гледала где бих могла да се сакријем. Не знајући куда, отишла сам до мушке свлачионице. Добро сам претпоставила да дечаци имају веће ноге. Сакрила сам се у патику неког дечака који је имао велико, превелико стопало. Таман колико треба…

2

Наравно, вратила сам се у свој облик, али шта је било у међувремену… Срећа моја да сам сналажљива и паметна. И скромна 🙂

🙂 🙂 🙂

Кејти Казу (енглески)

Да ли сте заиста поверовали да ми се десило то што сам написала? Верујем да нисте. У сваком случају, мени се ништа слично није десило, али се јесте десило Кејти Казу.

Само не ја

Ко је Кејти Казу?

Главна јунакиња многих књига Ненси Крулик. Ово је прва књига. Још су неке преведене код нас захваљујући Издавачкој кући Алнари, али сам ја одлучила да кренем од прве како бисте даље могли да наставите – ви 🙂

Девојчице читају

Ова књижица има свега 80 страна, али је довољно забавна, у шта сте се већ уверили. Можда и није баш за наш узраст, али мислим да то није много важно. Мени се свиђа исто као кад сам била у трећем разреду.

Ко се сетио да напише овако занимљиву књигу?

Њујорчанка Ненси Крулик која има баш бујну машту. Написала је више од 150 књига, али је нашим вршњацима широм света позната по књигама у којима је главна јунакиња управо Кејти Казу.

Ненси Крулик

Ненси тренутно живи на Менхетну, даље од Бруклина у коме је рођена. Живи са супругом. Он је композитор. Имају двоје деце, Аманду и Јана. Друштво им прави њихов кућни љубимац, куца Џоси. Ненси пише и биографије младих холивудских звезда. Њој сигурно никада није досадно. Надам се да ће наставити да пише књиге за децу. О њој можете више прочитати на овој страни. Ову и још неке књиге у којима су испричане Кејтине авантуре можете наћи у библиотеци или у књижарама Вулкан. Све што вас занима у вези са Кејти Казу можете наћи на званичној страни посвећеној њој.

Књигу ћете брзо прочитати. Нећете имати стрпљења иако сам вам пуно тога већ рекла. Али, пазите шта желите. Можда вам се и оствари 🙂

Александра Н. 6/2

(шк. 2012/2013.)

Оставите одговор

