БОЖЕ, ДА Л’ СИ ТУ? ЈА САМ, МАРГАРЕТ. – Џуди Блум

6 мај

  1. Анастасија 6/3         (шк. 2012/2013.)
  2. Теа 6/2       (шк. 2012/2013.)

____________________________________________________________________________

Свако ко ужива у читању књига, сигурно је пронашао књигу у чијим се ликовима пронашао и која му се допала више од других. Читајући, налазимо се у најразноврснијим авантурама и спријатељујемо се са дивним ликовима. Имала сам срећу. Пронашла сам књигу која ми се јако допала јер је у њој описан стваран свет и живот једне девојчице која ми је врло брзо постала драга пријатељица. Књига коју сам заволела и брзо прочитала јер ме је пожуривала неизвесност шта ће се догодити зове се Боже, да л си ту? Ја сам, Маргарет.

Боже, да л' си ту? Ја сам, Маргарет.

У животу девојчице Маргарет постоји велики проблем јер се доселила у други град, раздвојила се од пријатеља и баке за коју је везана. Њеним проблемима није био ту крај. У претходном граду није било битно које је вере, а нико није ни обраћао пажњу на ово питање. Међутим, у новом граду се сви чуде што она не зна које је вере. Не знајући на коју ће страну, одлази са пријатељима у синагогу, јеврејско светилиште, али и у католичку цркву како би се одлучила за једну веру. У њеном животу су дечаци одједном постали битни, као и мишљење других људи. Маргарет је са својим другарицама направила клуб у ком су се препричавале разне приче.
Када сам читала ову књигу, у глави су ми били сви ликови. На сликовит начин су представљени па сам их и ја тако замишљала. Уживала сам у описаним догађајима, неспоразумима и авантурама. Сазнала сам пуно тога о јеврејској вери, а први пут сам чула за синагогу. Кроз Маргаретине доживљаје сам сазнала за многе ствари које ми могу бити корисне. Себе сам сматрала једном од Маргаретиних другарица која пролази кроз многобројне авантуре са њом. После сваке прочитане главе желела сам да сазнам шта је у следећој. Једноставно, књига ме је баш, баш заинтересовала. Када сам прочитала књигу, била сам срећна што сам сазнала шта се догодило са Маргарет. С друге стране, била сам и тужна што се моје дружење са
њом завршило. Ни сама не знам да објасним откуд ми се нашао осмех на лицу, а у очима сузе.
Књига коју би свака девојчица требало да прочита је управо ова књига. Забавиће се са њеним јунацима и научити корисне ствари. Забавна и поучна књига је дар који треба искористити. И препоручити другима!

🙂

Анастасија 6/3

(шк. 2012/2013.)

◊   ◊   ◊

Захваљујући Лагуни из Београда, уживала сам пуним срцем у свакој од 190 страна колико има ова књига.

Схватила сам колико се неке промене тешко подносе и искрено се надам да нећу имати прилике да мењам нешто у животу мимо своје жеље. Маргарет није имала ту срећу. Све се променило у њеном животу. Није имала пуно утицаја на селидбу из центра Њујорка у предграђе. Верује да ће све доћи на своје место кад упозна средину и ново друштво. Нестрпљива је да превазиђе то уклапање. Кренула је у нову школу и као што је прижељкивала, упознаје нове другарице. Са новостеченим другарицама Ненси, Гречен и Џејни оснива тајни клуб. Чланице овог клуба деле све своје тајне: школске, личне и, наравно, љубавне. Међутим, увек има ствари које се не могу рећи никоме, па ни најбољим другарицама. Маргарет је принуђена да пронађе некога с ким ће поделити своје тајне.

А ко је то?!

Маргарет, Џуди Блум

Овај роман има тему која не може оставити равнодушном ниједну девојчицу која је на прагу већине догађаја које описује Џуди Блум. Ауторка је желела да овим романом укаже тинејџеркама широм света до којих све промена долази у пубертету. Посебну пажњу посвећује питању вере јер је и вера једна од основних животних појава. Неретки су случајеви да се деца рађају у породицама у којима су заступљене различите вере. Тако је Маргарет рођена у једној таквој породици. Њен отац је Јеврејин, док је мајка хришћанка. Маргаретиним родитељима вера не представља никакав проблем. Њиховој ћерки и не стварају они недоумице у вези са вером, већ њене баке које ни секунде не размишљају о њеним осећањима. Захваљујући њима, Маргарет вера постаје проблем са којима се храбро носи у нади да ће га успешно решити. Колико је ово питање мучи, види се и у томе што је у школском писменом задатку писала о религији.

Поред главних ликова, ауторка нас упознаје и са Маргаретином породицом, али и са другим занимљивим ликовима. Вероватно је довољно занимљива улога Филипа Лироја у овом роману. Маргарети је значајан и један наставник, господин Бенедикс, али и лорд Денкер. Али да вам не препричавам…

Још је много занимљивости у овом роману. Посебно вреди прочитати како се Маргарет носи са проблемима. Много се тога од ње може научити. Књига је веома добра и зато је треба прочитати. Није ни чудо да ова књига важи за једну од најчитанијих тинејџерских књига свих времена.

◊   ◊   ◊

Џуди Блум је псеудоним Американке Џуди Сусман. Рођена је 12. фебруара 1938. године. Њени родитељи су били Рудолф и Естер Сасман. Детињство је провела у Њу Џерсију. Само је две године провела на Флориди, у Мајами Бичу. Њеном брату Дејвиду су оболели бубрези када је Џуди била у трећем разреду. Зато је њена мајка одлучила да се преселе не би ли топла клима благотворно деловала на Дејвидово здравље. Џуди се после гимназије уписала на бостонски универзитет, али због мононуклеозе напушта студије већ после две недеље. Удавала се три пута. Из првог брака има децу која имају занимљиве послове. Цивилни пилот и редитељ 🙂 Из другог и трећег брака нема деце, ако се не рачуна пасторка Аманда из трећег брака.

Џуди Блум

Џуди Блум ужива у гледању филмова и позоришних представа, воли плес и књиге, а неретко ужива у својим гобленима и у бејзболу. Посебно воли Њујорк Метсе  🙂

Написала је многе књиге, а доста је њих преведено и код нас. О ауторки постоје многи занимљиви текстови на интернету. Ево само неких од њих:

Ако би да прочиташ одломак из ове књиге, преузми га, а ако би да читаш књигу на руском, изволи 🙂

Теа 6/2

(шк. 2012/2013.)

Оставите одговор

