СОК ОД МУВА ЗА ГРОФА – Џеронимо Стилтон

26 апр

Моја радознала природа намеће ми разне обавезе, али зато тренутке слободног времена проводим радећи разне ствари, ствари које ми пријају. Волим да слушам музику, излазим са другарима, цртам, пишем песме, али, веровали или не, више од свега тога волим да читам књиге.

Одувек ми се допадало кад неко каже да се књигама богати речник. Ове речи ми звуче тако моћно, богато и зрело. Нема краја мојој срећи кад употребим неке речи које сам прочитала у књизи која ми је држала пажњу сатима. Сетим се књиге и имам утисак као да опет прелиставам њене стране. Често се затворим у собу, удубим у дело које тренутно читам, препустим се машти и размишљам.

У трен ока, појавим се негде где ми не би пало на памет да могу бити. Осврнем се и, верујте ми, ја заиста нисам у својој соби. Нестану постери који красе зидове мог скровишта, нема љубичастог стола на којем стоје уредно сложени уџбеници док стрпљиво чекају на мене. Погледам још једном, и онда се сетимПа ја, у ствари, и нисам овде. Сада сам у земљи књига. Тамо често идем. Пропадам, у некакво шаренило који се шири око мене. У њему су и многобројне књиге које ме маме да им приђем, прелистам их, уживам у њима. Као да ми се створи кључић у руци. Отварам једну књигу и упадам у њу. Око мене је мрак, тотални мрак, али само за тренутак…

Нисам ни стигла да размислим кад приметих да су ту и мишеви које ме воде ка неком замку. Ово ми је све познато. Питам се одакле, али не стижем да се детаљније позабавим овим питањем. Хитро ускачем у замак, а преда мном – трон. А на трону седи гроф. Гроф  који из чаше пије нешто. Кроз чашу се прозире крв, а и неке бубе! Аха! Сећам се! То је веома узбудљива дечја књига Сок од мува за грофа. Написао ју је мој стари знанац, мајстор речи – Џеронимо Стилтон!

Џеронимо Стилтон

Клекнула сам пред грофом и он ме је потапшао по глави, тако лагано да сам једва осетила. Рекао ми је да ће се дичити што је добио овако послушну девојчицу у замку.

А онда је наступило лудило!

Време је пролазило тако брзо. Нисам ни била свесна тога, а већ сам дошла до краја још једне авантуре. Гроф ме је пустио, а ја сам зачула неки слабашни, изморен гласић који је дозивао: Хајде да једемо. Тргла сам се, притом пала са кревета, али и схватила да је дошла и последња страница књиге. Одговорила сам мами тако брзо да и сама не знам шта сам рекла. Узела сам своју бележницу и записала детаље ове књиге. Али их нећу поделити са вама. Тачније, хоћу, али кад и ви прочитате ову књигу па ћемо онда разговарати о њој.

Сваки дан што нам долази је нова могућност

да урадимо нешто због чега ћемо се дичити.

Баш због тога се увек радујем новој књизи и новом знању. Све што сазнам и научим даће ми још један разлог да будем поносна на себе.

Затворих бележницу, уздахнух још једном и проже ме неки леп осећај.

Зато бих свима вама препоручила баш ову књигу, јер знам да се нећете покајати. Бићете и ви одушевљени знањем које ћете стећи захваљујући управо овој књизи.

Ако ми не верујете, прочитајте следећи део:

Сок од мува за грофаТрансмишијатија. Да ли вам то звучи познато? То је онај део Острва мишева на коме влада вечна магла, а фијук леденог ветра утерује срце у пете, а страх у кости. У свом замку – Мишодворцу живи гроф Влад фон Мишош, због кога локално становништво има заиста необичан обичај да носи венце белог лука и испија цеђени сок исте садржине. Његов слуга је чудни тип по имену Грбавац, али му је неопходна и додатна послуга, јер се ближи традиционални, годишњи бал. Зато је и ангажовао најславнијег кувара на острву, чувеног… Траполу Тврдоглавића! Један мистериозан позив, одмах након поноћи, Теина жеља да направи сјајну фото-репортажу о Крви у Трансмишијатији, Џеронимов несаломиви дух и Бенџаминова радозналост покрећу још једно далеко путовање и још једну невероватну авантуру…

Верујете ли ми сад?

Љубица 6/2 🙂

(шк. 2012/2013.)

◊   ◊   ◊

Џеронимо Стилтон

Сок од мува за грофа

 

Издавач: Евро Ђунти

Место издања: Београд

Година издања: 2009.

→ → →

 

Књижевни род: епика/епска поезија

Књижевна врста: дечји хумористички роман

 

Тема романа је Стилтоново путовање до замка Влада фон Мишоша.

Писац је вођен идејом да најмлађе читаоце кроз још једну причу младог новинара у потрази за новим и узбудљивим вестима научи многим корисним стварима, али и да их насмеје.

Поруке:

          Потрага за узбудљивим вестима може да буде опасна.

          Путовање је једна права авантура.

          Чак и неки досадан посао може да буде узбудљив.

 

Место радње: Острво мишева, Мишоварош

 

Време радње: Зима

 

Главни ликови: Џеронимо Стилтон, Теа Стилтон, Трапола Стилтон и Бенџамин Стилтон

Споредни ликови: Гроф и грофица

 

Подела на целине:

Увод: Одлазак на Трансмишијатију

Заплет: Одлазак у Мишоварош

Врхунац: Траполина љубав према Естрели

Преокрет: Естрела припада фамилији слепих мишева

Расплет: Повратак у Мишоград

 

Занимљиве речи: /

 

Утисци о делу:

Као и све књиге о Џерониму Стилтону, и ова књига је узбудљива. Веома је смешна и пуна авантура. Само бих на крају променио да Трапола и Естрела буду заједно и да Трапола буде више храбрији.

Препоручио бих и другима да је прочитају. Ако је неко већ читао  неку књигу  о Џерониму Стилтону, сигурно зна каква ће да буде и ова. Такође сам сигуран да ћу је прочитати још неколико пута. 

 

Никола Л. VI/2

(шк. 2012/2013.)

◊ ◊ ◊

Оставите одговор

