ПЛЕС У ТАМИ – Питер Р. Прендергаст

30 јан

 Мила Ћ. 6/3

(шк. 2012/2013.)

_________________________________________________________________

Од малих ногу сам научена да уживам у доброј књизи. Као и  мој брат. Мама нам је неуморно причала приче, касније је почела да нам чита књиге и тако је све почело. Једина је разлика између мог брата и мене то што он воли да чита класична дела, како каже моја мама. Сећате се да читао књигу Жила Верна „Двадесет хиљада миља под морем”. Толико је причао о њој да имам утисак да сам је и ја прочитала. Обожавам књиге које објављује моја омиљена издавачка књига

Креативни центар

На њиховој страни сам се први пут срела са овом књигом. Видела сам да није баш за мој узраст, што ми је потврдила и библиотекарка у нашој библиотеци у насељу. Упркос томе, прочитала сам је. И нисам се се покајала. Ова књига је сигурно једна од најзанимљивијих и најпоучнијих књига које сам икада прочитала. Написао ју је Питер Р. Прендергаст.

Питер Прендергаст

Писац је из Ирске. Мама ми је причала да су у Ирској рођени многи познати књижевници. Мени су једино познати Џонатан Свифти Оскар Вајлд. Моја мама је одушевљена ирским писцем по имену Џејмс Џојс

Ирска

Могли бисте да прочитате уводни део ове књиге, пре него што ја са вама поделим своје утиске о њој.

Плес у тами, Питер Р. Прендергаст

Плес у тами

Шта је тема ове књиге? Како бисте створили бар неку слику, прочитајте шта пише на корици књиге:

задња корица

Књига има пуно занимљивих делова, а ја бих да вим издвојим делове који су по мом мишљену најзанимљивији и који су у мени пробудили најлепша осећања која су ме држала данима. Толико је књига оставила утисак на мене! Знам сигурно једну особу која неће прочитати ову књигу. Погађајте!

Наравно, мој брат.

4

Један од делова који су ми се највише свидели био је онај у ком главна јунакиња Џеси и њена најбоља другарица Рона у школском дворишту упознају дечака Алана, новог ученика. Дошао је у њихову школу као да му то није био први дан већ као да у њу иде годину дана. Његова школска униформа је била неиспеглана и неуредна, а кравата коју су сви морали у школи да носе, била му је сувише спуштена. Наравно, био је и неочешљан. Упркос томе, Џеси и Рони нису биле равнодушне. За мање од десет секунди овог бунтовног тинејџера претвориле су у уредног ђака који свима може послужити као пример уредности.

1

Део који ми се такође много свидео је онај када Џеси остаје сама на позорници док је трајало национално финале у плесу. Играла је, играла најбоље што је умела. Тако је њен плесни клуб заузео прво место на том такмичењу. Занимљив ми је био и део у коме је описана Џесина обавеза да за домаћи задатак напише песму. Тада се у њеној соби појавио дух њеног брата Џејмса. Већ знате да је он погинуо у саобраћајној несрећи. Џеси не воли да га виђа јер је то страшно погађа и тешко јој пада. Овог пута се обрадовала што га види јер је желела да чује песму коју је посветила њему. Почетак му се јако свидео, али му се још више свидело када је песму мало проширила. Њена песма је баш лепа. Мени се баш допала.

Хајд’ ми кажи је л’ од брата икад вајде било?

То створење само мајци може бити мило.

Сагни мало главу и под сто завири.

Од ножурди његових смрад се гадан шири.

Сад, кад га се реших, искрено те волим,

још једнога таквог нипошто не желим.

Ал’ ако ти икад сузе лице квасе,

долетеће одмах, помоћи ће, зна се.

Само имам ипак један проблем мали,

у тој лудој глави нека даска фали.

Можда ћете се изненадити што ми је омиљени лик из ове књиге управо Џесин брат Џејмс. Свидео ми се зато што је увек радо помагао својој млађој сестри, посебно у припремама за национално финале у плесу. Као прави брат, тачно је знао колико тај плес њој значи.

2

С друге стране, издвојила сам и некога ко ми се нимало није допао. Још један школски силеџија. Ричи. Малтретирао је и тукао слабије и млађе од себе. Као и све силеџије!

Изненадила сам се кад сам прочитала да је писац ово дело прво написао у облику позоришне представе. Можда би било лепо да и ми направимо представу према овој књизи. Размислите о томе! Већ видим како би нам представа била успешна.

плес у тами

Од срца бих свима вама препоручила ову књигу. Знам да ће свако од вас у њој наћи неки занимљиви део. Некога ће слатко насмејати, онога ко не воле књиге, смориће га, али ће некога сигурно одушевити, као што је мене.

3

Умало да заборавим да са вама поделим и то да не читам пажљиво све што пише на корицама књига. Овог пута сам прочитала. Никада пре нисам чула за Соњу Хартнет, аустралијску књижевницу и добитницу награде Астрид Линдгрен за 2008. годину, али ми не излазе из главе њене речи:

Младо створење које данас чита књигу носи ту књигу са собом у будућност – она га обликује, утиче на њега, они учи из ње, памти је, чува је у себи. То је нешто што се дешава само књигама за младе – и због тога су оне толико важне. Могло би се чак рећи – важније од књига за одрасле.

Размислите и ви о овим њеним речима. Ја знам да ћу ову књигу понети са собом у будућност и да ћу је памтити. Можда ћете и ви?!

 Мила Ћ. 6/3

(шк. 2012/2013.)

Оставите одговор

