ВОЛИ ТЕ ТВОЈА КЛЕР – Ивон Принц

18 јан

Прва књига 

За почетак, завири у књигу:

Воли те твоја Клер

1. Свима у школи једино је било важно то колико је још остало до завршетка школске године и почетка распуста. Можда ће ми из матиша и закључити тројку, али ипак знам одговор на то питање: остало је још само двадесет седам дана”. Звучи ли ти познато? Проналазиш ли се у Клерином доживљају школе?

3.Слушала сам га с пола уха… Преко Половог десног рамена посматрала сам како Тод немарно гледа уоколо…” Колико је коректно Клерино понашање према Полу? Оправдаваш ли њен поступак? Подели са нама своје размишљање.

Преузми Клерино ПРВО ПИСМО и размисли о његовом садржају. Колико ово писмо одговара ономе што ти знаш о писању писама још од петог разреда?

4.Кад год би поред нас прошао неки мушкарац, буљио би у тетка Риђану. Она је читала и сигурна сам да на њих није ни обраћала пажњу, али зато ја јесам”. Објасни порекло теткиног имена. Шта мислиш о значењу глагола БУЉИТИ? Протумачи зашто Клер обраћа пажњу на све те мушкарце који буље.

Размисли о садржају следећег одломка: „…Не треба да журиш да постанеш као све остале. Бити другачији, велика је ствар. Треба да уживаш у својој посебности. Одрастање ће ти се, хтела ти то или не, догодити, а кад се то деси, схватићеш да и није нешто нарочито. Једина разлика је у томе што почињеш да добијаш пошту на своје име, нажалост углавном рачуне, што мораш да бријеш ноге и да плаћаш порез”. Проналазиш ли се у овим речима? Знаш ли шта значи реч ЦИНИЗАМ? Уочи делове који имају цинизма у себи.

5. Друго писмо завршава се речима: „Живот није фер. Клер”. Шта мислиш о употреби речи ФЕР у свакодневним ситуацијама?

6. Бес који сам осећала натерао ме је да трчим толико брзо да сам готово повратила кад сам прошла кроз циљ”. Шта мислиш о Клерином хобију? Наведи још неке хобије у којима она ужива, а онда их упореди са својима.

Размисли о следећем Клерином закључку: „Да би ти се нешто остварило, можда је потребно да то само силно пожелиш”. Шта мислиш о овом њеном закључку? Било да се слажеш са њом, било да се не слажеш, образложи своје размишљање.

Размисли и о следећем дијалогу:

Претпостављам да ти је јасна употребе црте при писању управног говора. Сети се и да црта и цртица нису исти знак у правопису 🙂

7. У овој глави налази се и реченица: „Оног тренутка кад нешто крене набоље, све друго такође дође на своје место”. То је баш занимљиво. Какво је твоје искуство по овом питању? Можеш ли своје мишљење поткрепити сопственим примерима?

Размисли и о овој горкој, циничној, тужној реченици: „Све ми се чини да би тата био много срећнији кад ме види, само уколико би некако могао да смисли начин да наплати време које проведе са мном”. Мислиш ли да је то баш тако? Опиши Клериног оца, а онда га упореди са њеном мамом.

8.Поставка ме је подсетила на ноћ вештица организовану у мртвачници. Готово сви су били обучени у црно”. Сложићеш се да је ово поглавље баш занимљиво, поготово када се садржај упореди са Клериним размишљањима и поређењима. Обрати пажњу и на треће писмо које се завршава речима: „Ставићу све у лер. Твоја верна Клер”. Знаш ли шта значи реч ЛЕР? Објасни значење Клериних речи.

9. И у овом поглављу се налази Клерино писмо које она завршава речима: „Губим смер”. Дешава ли се понекад и теби нешто слично?

У овом поглављу се налази и једна занимљивост. Знаш ли да мрави иначе могу да подигну тежину која је шест пута већа од њихове телесне тежине? Видиш, Клер има баш многа интересовања. И ти ћеш много тога сазнати ако посетиш Природњачки музеј у Београду, једину установу тог типа у Србији. И знаш, да би доживљај био потпун, посета мора бити стварна, а не виртуелна 🙂

10. Пето писмо је завршено речима: „Фер, нефер… Још увек твоја Клер”. Верујем да ти је досад синуло да се сви Клерини поздрави у писмима римују. Занимљива нека девојчица, зар не?

12. Шесто писмо објашњава смењивање Клериних осећања, доживљаја и размишљања, ако је судећи по крају писма: „Убацујем опет у лер. Твоја Клер”.

13.Господин Бјанкини гледао је у тетка Риђану и оно што сам видела у његовим очима уопште ми се није допало”. Знаш ко је господин Бјанкини (не Бјанчини :))?! Мислиш ли да је цела ситуација приказана у овој глави реална? Образложи своје размишљање.

14.Обгрлила сам рукама колена и тако скупљена размишљала о предстојећем лету, за које ми се чинило да ће бити прилично суморно”. Проналазиш ли се у овој реченици? Колика је вероватноћа да се нечија очекивања остваре? Размисли о овом питању, али у спрези са књигом и сопственим искуством. Једна од кључних речи ове књиге је свакако ДРУГАРСТВО или ПРИЈАТЕЉСТВО. А ако се у неком поглављу може сазнати о овим важним животним појавама, онда је то ово поглавље. Кад одрастеш, срешћеш се са књижевником Халилом Џубраном, а сада уживај и учи из његових речи 🙂

Звучи ли ти познато крај седмог писма: „Баш сам малер. Клер”?

15. Судећи према завршетку осмог писма, одрастање није нимало лако: „Није фер. Клер”.

16. После кише – сунце, о чему нам сведочи и девето писмо. Не верујем да се другачије могу протумачити речи: „Можда све и није баш нефер? Твоја Клер”.

18.Џиновска ружичаста гусеница, саздана од мајки и ћерки у истим мајицама с натписом „Свесни бољке рака дојке” трчала је, ходала и веселила се у паради која је, у дужини од једног километра, прошла градом”. Нажалост, ово је тема којој треба посветити пажњу у неким годинама. Подсети важне жене у свом животу на ту чињеницу!

19.Толико тога сам још желела да му кажем… Сада ми је постало јасно да је Пол био најбољи што је могао, за некога као што је Пол”. У односу на треће поглавље, ова реченица нам показује да је Пол неко заиста битан у Клерином животу. Опиши Пола, а посебну пажњу посвети његовим особинама и интересовањима.

20.Опет сам солер! Клер”. Јасно ти је да је ово крај десетог писма. Колико често чујеш реч СОЛЕР у свом окружењу? Шта мислиш о овој речи? Да ли је треба користити или не? Образложи своје размишљање.

22. Једна разгледница, али не као одговор на Клерина писма. Разгледница је од … Пола 🙂

24. Овај дијалог говори довољно сам за себе.

Шта је то Клер пожелела? И како јој се жеља већ остварила? Остварују ли се и теби жеље на сличан начин?

25. Последње, једанаесто, писмо: „Воли те твоја Клер”. Последња реченица је иста као и наслов ове књиге. Кога то воли Клер?

      ♥        ♥   

Можда ти је пало на памет да ауторка не зна да броји? Или ја? Или ти је промакло да бројеви глава не иду редом 🙂 Чисто да знаш, наведене реченице представљају објашњење за илустрације у књизи које се налазе баш у оквиру тих поглавља. Мислим да су сасвим довољне да ти привуку пажњу 🙂 А онда…

Ко су Елса, и Елса, и Пол, и Џени, и господин Бјанкини?

И да, ко је Алисон?

🙂 🙂 🙂

  ♥    ♥    ♥    ♥    ♥

Ову вам књигу препоручује и наша неуморна Татјана 🙂

Воли те твоја Клер

  ♥    ♥    ♥    ♥    ♥

Оставите одговор

