ПОЛУСЕСТРА – Роберт Лоренс Стајн

12 јан

Нисам љубитељ хорор филмова и књига са страшним темама, али ова књига ми се толико допала да сам спремна да читам и друге Стајнове књиге. Нисам ни приметила када ме је писац провео кроз све страшне догађаје које је доживела главна јунакиња. Причала сам мами о овој књизи и она ми је рекла да је за одрасле мајстор хорор књига Стивен Кинг. По њеној причи бих рекла да је и Стајну Кинг један од омиљених писаца. Мислим да је баш лепо што је написао хорор књиге за децу и младе. Стекла сам утисак да је књига „Полусестра” посебна и зато што приличи више девојчицама него дечацима. Јако је поучна, а не недостају јој авантуре и страшни догађаји који сваком читаоцу могу заголицати машту.

Полусестра, Р.Л.Стајн

Главна јунакиња књиге је петнаестогодишња Емили Кејси. Ова девојчица је претрпела шок када је њен отац настрадао. Том приликом нису биле присутне ни њена мајка ни њена старија сестра Ненси.  Због тужних успомена за које их везује овај град, решиле су да оду из њега. Упркос великом губитку, живот им се некако нормализовао. Емилина мајка је одлучила да се уда за човека који има своју децу, тако да су поред очуха две сестре добиле и полубрата Рича и полусестру Џеси. Џеси је Емилина вршњакиња што се Емили јако допало. Међутим, од када се Џеси доселила, почеле су да се дешавају чудне ствари. Неко је поцепао Емилиног омиљеног плишаног меду. Претрпела је и страх од подметнутог пожара. Мени је најтеже пало када сам читала део у коме су испред њихових улазних врата пронашли Емилиног пса коме је неко изрезао врат. Емили је врло брзо постало јасно да неко хоће да је се реши. Породица једног дана одлучује да оде на камповање. Емили се пита ли је ће се на камповању појавити нека савршена прилика за напад на њу. Док су били на камповању, Емили се шетала по оближњој шуми и сакупљала гране за ватру. У једном тренутку је приметила да се у близини налази гробље, а тада неко почиње да је јури. Она избезумљена од страха бежи, али када је стала, није видела никог у близини. Неочекивано, упада у раку и схвата да ју је неко гурнуо. Тај неко посипа и земљу по њој.  Почиње Емилина борба за живот. Узбудљиво је ишчекивање даљих догађаја. Хоће ли се спасити или неће? Драматична је сцена када је неко повређује секиром, а крв јој капље. Наравно, од ужаса јој дрхте ноге. Била сам убеђена да је нападач Џеси. Никако ми није ишло у главу да Емилина мајка не верује својој ћерки него дозвољава да је преведе жедну преко воде нека друга девојчица. Мени је одмах било јасно је да све зло у кући потиче управо од Џеси. Читајући нестрпљиво страницу по страницу, изненадила сам се крајем. Схватила сам да је управо то поента преокрета о коме нам разредна стално говори да је одлика добре књиге.

Хоће ли Џеси преживети? Хоће. Али ко је толико упоран у жељи да је убије? Прочитајте књигу и сазнаћете. Сигурна сам да се не плашите. Верујем и да нисте кукавице. Прочитајте ову узбудљиву књигу. Само ћете тако открити шта се десило на крају, јер ја вам нећу рећи шта је било на крају. Зашто не бисте прочитали сами ову веома узбудљиву књигу највећег мајстора хорор књига за децу???

Нађа 6/1

(шк. 2012/2013.)

Оставите одговор

