ХАЈДУК БРАНИ ДОМОВИНУ – Градимир Стојковић

16 јун

Разредна нам је једног дана говорила о књигама Градимира Стојковића и његовом познатом јунаку Хајдуку. Сетио сам се да ми је у кући већ дуго овај роман о Хајдуку, али га нисам никад читао. Под утиском разреднине приче, почео сам са читањем. Једна страна, друга, трећа. Прочитао сам цели роман, а верујем да ћу прочитати и друге књиге овог писца.

Тема овог занимљивог романа су Хајдукове авантуре у војсци и школи. Судећи по књизи, аутор жели да утиче на децу како би постали одговорни кад одрасту. Оно што је мени остало у глави као највећа порука јесте да много труда треба уложити ако желимо да будемо цењени и вољени. С друге стране, научио сам да се не смеју доносити закључци пре проверавања свих чињеница. У овом роману крије се још једна порука, али сам њу већ знао: другарство је једна од највреднијих ствари у животу. Доброг пријатеља треба чувати као највеће богатство.

Главни лик овог романа је Глигорије Пецикоза Хајдук, наставник биологије у школи. Разредни је старешина је 8/5. Запослен је баш у школи у којој је и он некада био ђак.

У његову школу је дошао нови директор коме су важнији лични интереси него интереси деце и запослених. Хајдук је против тога, јер су њему најважнији ђаци. Зато долази у сукоб са директором. Са својим ученицима има другарски однос и све решавају мирним путем и договором. У роману се паралелно описује живот Хајдука као наставника у школи и његови војнички дани. Посебна је пажња поклоњена  Хималаји који му је пријатељ из детињства. Заједно су били и у војсци и преживљавали су војничке дане и обавезе помажући један другом. Сада је Хајдук Хималајином сину разредни старешина. Радо се сећа и другова из војске: Кина, Брка, Баба Јана, Боксер… Са сваким од њих је имао по неку авантуру. Док је био у војсци, упознао је Настасију, мршаву балерину за коју је мислио да је малолетна јер је ситна. Заљубио се у њу и она  у њега. Касније су живели заједно у Београду. Посебно место у Хајдуковом животу заузима његова баба. Она се увек бринула за њега. Кад је најмање очекивао, она би се појавила да га види, било да је у војсци, на радној акцији или на послу.

Хајдук је био духовит и добар друг својим ученицима. Чак је умео и да се поигра са њима. Једном су се заједно грудвали у школи на великом одмору и поломили су прозор. Директор се јако наљутио, али је Хајдук успео све да среди. Са својим одељењем је прославио Нову годину,  лепо су се провели, а та ноћ остаће им у сећању целог живота.

Овај роман је јако духовит и поучан. На занимљив начин нам писац описује на какве све ствари можемо да налетимо у животу. Може се  сазнати много о другарству и односима међу људима. Препоручујем свима да прочитају овај роман и уживају као што сам и ја уживао док сам га читао.

 С. Андрија 5/1

(шк. 2011/2012.)

Ауторов блог

Оставите одговор

